måndag 21 mars 2011

Bliss symbolprogram

Nu jobbar jag med Bliss Online, Tobii Comunicator, Symbol for Windows och Winbliss. Jag borde ta mig an Mind Express också... Många program blir det.
Lingvisten långt där inne i hjärnan knarrar igång efter många år av stillasittande.
Bliss, detta vackra symbolspråk, jag tror jag är på väg att bli förälskad i den enkla skönheten, begreppen illustreras så strukturerat och jag blir alldeles stolt när jag lyckas förstå vad de olika operatorerna och delsymbolerna i ett begrepp betyder och ännu sturskare när jag tror mig följa reglerna och knåpar ihop något själv. (Bliss Online använde jag när jag satt vid en dator utan program, för att snabbsöka symboler till en lista med önskade ord, Winbliss för att hämta eller skapa symboler som bilder och exportera till annat program).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar