söndag 20 november 2011

App för att få hemlivet att fungera

M som i Underbar delar med sig av en recension av appen Homeroutines. Läs själva, eller ladda ner från appstore. Ett utdrag ur recensionen:
Varje dag är en uppgift 15min i fokuszonen. Denna vecka är hallen och ett av barnens rum min zon. Så när jag ska göra mina 15 min går jag in i den kategorin i appen och väljer en av uppgifterna, igår städade jag på Es skrivbord. Jag sätter igång timern som finns i appen och försöker verkligen hålla mig till de där 15 min, inte fortsätta. Jag är expert på att fortsätta och köra totalt slut på mig och inte orka igen på ett par veckor. Men med 15 min och en färdig lista hinner jag ganska mycket. Och jag vet att jag får en ny chans imorgon.
Zonerna kan man också redigera själv, både lägga till, plocka bort uppgifter, ändra ordningen på rummen, antal zoner osv.
Varje sak man har gjort kryssar man för en liten stjärna. Något av det mest fantastiska är att stjärnorna nollställer sig över natten (eller efter veckan, eller när tiden för fokuszonen är slut) så även om man inte hann och orkade och kunde igår så får man en ny chans imorgon utan att det känns som det släpar efter med uppgifter från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar