torsdag 19 januari 2012

Ekorrstokerier


"Tror du egentligen på att det kommer "lugna ner sig" snart eller vet du innerst inne att det inte stämmer? Att ekorrhjulet snurrar för fort för att du springer för fort?"
och ännu mer:
"...tanken att man kan bevisa sitt värde med gärningar fanns redan för många år sedan, och med kristna ord brukade det kallas gärningslära. Tänk att i denna supersekulariserade tid har vi alltså fortfarande ett behov av att visa att vi duger. Inför någon, odefinierad, tänkande varelse som ska godkänna oss. Det är faktiskt lite lustigt mitt i allt det bedrövliga.
Jag tror på en Gud som älskar mig, även om jag ligger under en filt och inte rör en fena under resten av mitt liv. Jag tror att mitt värde sitter i något annat än vad jag lyckas med och inte, bara därför att Gud älskar mig och ville mitt liv. Och ändå är det så svårt."

Läs mer på http://mrsstenlund.blogspot.com/2012/01/skitstress.html
Örhänget på bilden är en ekorr-tass som någon som gått slöjd&turismutbildning i Sveg tillverkat och lagt ut i sin blogg marina.blogg.no tillsammans med t ex en hårprydnad av ett rävpenisben och diverse fiskskinnslöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar