torsdag 21 juni 2012

Taligenkänningsapp till Android - Dictus

Idag testade jag Androidappen Dictus Free i en Samsung Galaxy 7.7 och den fick mig att överväga att bekanta mig med androider. För mig fungerar taligenkänningen överlägset bättre med den än med Dragon i iPhonen. Det går att kontrollera vad det blev man talade in med hjälp av talsyntes i båda och båda har direktlänkning till Facebook,urklipp. e-post och sms. Men Dragon hittar på så mytomaniskt mycket andra ord, byter gärna ut en kombination av småord mot ett udda innehållsord och jag måste anstränga mig för att använda en annan röst och ett helt annat uttal för att den ska hänga med.
Jag har bara testat Dictus på surfplatta, inte i telefon. Läs beskrivningen i
Logopeden i skolan: Taligenkänningsapp till Android - Dictus: Appen Dictus Free Äntligen har det kommit en svensk taligenkänningsapp till Android - Dictus . Denna dansktillverkade app fungerar i sto...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar