onsdag 8 februari 2012

android appar

Sitter med en Samsung Galaxy TAb GT-P1000 och undrar vad jag ska fylla den med.
Det här är ingen genomtänkt sammanställning, bara arbetsanteckningar under tiden jag letar och laddar ner. Istället för att skriva det på en lapp. Klokare inlägg kommer hoppas jag.
communication helper 33kr
lägga till egna bilder, skriva egna fraser, nyttja talsyntes om det finns i datorn

droid speaker skriv sudda prata gratis
Help talk - pratapparat på engelska med kroppsbilder och annat - gratis
box of words - skriv egna fraser helt textbaserat, gör mappar. - gratis
alexicom aac for android - gratis
Tap to talk - gratis
My voice my words tablet - gratis
Jab talk - gratis
Two speak - gratis

kolla upp www.discovermyvoice.com prova gratis en månad
Quick talk aac har en enkel 2knappsdesign. 104kr symboler: smart symbols library, 11000bilder söks på engelska?

en ska bort - gratis

på engelska Pocket SLP - articulation träningsmaterial för artikulation 207kr

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Det var roligt att hitta den här bloggen eftersom det inte finns så mycket skrivet om alrernativ kommunikation. :)

    Har du några länkar till de program som du tipsar om? Jag hittade Alexicom för Android men det verkar bara vara en gratis demo. Ska man ha en fullversion måste man betala och teckna abonnemang. En liknande app på svenska vore ju toppen.

    SvaraRadera
  2. Hej Lars och välkommen in i läsekretsen! Tyvärr gjorde jag bara dessa snabbnoteringar när jag letade appar till jobbets Samsung Galaxy Tab 7.7, privat har jag ingen surfplatta. Det verkar så mycket enklare att hitta tips om appar för iOS, massor av facebookgrupper och relativt lätt att snubbla över saker på Appstore när man väl kommit på bra sökord. Men det borde komma, både mer appar och tips på bra appar. Tipsa mig gärna om du hittar något intressant!

    SvaraRadera